CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 4, 2010

MLM bagai cendawan tumbuh


bile sebut je pasal 'MLM' ni aku rase takde sorg pun yg akan kate taktahu, rite? sume org mesti tau tentang wujud nye MLM seperti cendawan yg tumbuh..kat sini aku tak perlu la nak crite MLM ape yg terdapat kat negara kite ni sbb aku rs sume org dah sedia maklum..slain MLM kite jgk slalu dgr tentang bisnes atas talian. mesti di antara kite ade yg join kan?tu hak individu and terpulang pd kepercayaan masing-masing sbb takde undang2 pun menyatakan 'salah' di sisi undang2 pun:D

baru2 ni plak aku terdengar tentang bisnes join di 'FB' .aku rs bile type FB jek sume org mst tau kan hahah..labur RM100 pastu boleh dpt berlipat kali ganda dr yg kita labur..pernah tak kite terpikir dari mane dtg nye duit tu?penah ke kte terpikir duit tu mcmane boleh membiak sehingga ke ribuan RM? hehe memang sronok kan bile nampak duit banyak,sape tak suke..kalau aku pun suke. cume aku kurang berminat dgn bisnes2 yg mcm ni..

mungkin bg org yg suke bercakap @ promot2 barang ni sesuai mengikut program mcm ni..dulu seperti yg sume sedia maklum, negara kite main pelaburan duit cth; swiss cash. sampai ade yg sanggup melabur beribu2 RM utk balik kan keuntungan..tapi sekarang ni manusia dah semakin bijak. tak main duit semata2 tapi promot barang @ produk kesihatan;) bukan aku tak percaya dgn bisnes mcm ni..malah dah ade ramai pun org kat luar sane yg dah berjaya..cume aku ni kurang minat dgn income yg tak pasti n tak tetap..ade ke yg setuju dgn pendapat aku ni? eheh..satu lg aku ni jenis tak suke sgt la nak promot2 barang ke..atau nak kene carik2 org; downline.

pada aku mungkin kalau just utk mengisi masa lapang tu boleh la. tapi kalau ade yg sanggup berhenti kerja semata2 join benda ni aku sgt la tidak setuju! hehe..maaf la kalau ade mgkin yg terkena ke..just nak share ape yg aku pikir je..;)

p/s; tepuk dada tanya hati hehe..



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails