CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 22, 2010

find my confinement maid

 sepanjang aku dok Bangi ni mcm2 benda aku makan. ape tak nye my mum ni mcm2 benda nak sumbat, konon nye lepas ni pantang so dh tak dpt nak makan, uwaa! penat jgk jd nya asyik makan jek hehe..lepas ni penat la aku nak menyelimkan balik tubuh ni hahah..buat mase skang ni aku tgh bz utk cari bidan yg boleh nak urut org bersalin. bukan la susah sgt sbenarnye, tapi mayb disebabkan aku ni agak sedikit cerewet, tu la yg jd problem nye. aku rase bukan cerewet kot tp kalau boleh nak yg btul2 boleh mengurut org bsalin. bukan setakat urut jek, kalau boleh siap buat mandi air herba+bertangas+tungku+naikkan peranakan<--sgt penting, tapi tak sume bidan boleh buat.+massage+etc.

ade dalam 3,4 org jugak yg aku dah try call n tanya mcm2. ade satu tu aku dah rs macam ok, tapi masalahnye dea terpakse datang urut selepas magrib..em, slame ni aku tak pnah plak dgr org mengurut bersalin lepas magrib. reason dea sbb skng ni terpakse jaga cucu waktu siang..uwaa! mane boleh cmtu, org yg dalam pantang ni kalau boleh bgn pg tu dah nak kene mengurut bg fresh sket.hehe..so disebabkan cmtu aku cancel jek yg tuh.. last skali aku ade dapat kat area dato abu bakar baginda. tak silap aku dia ni dah mengurut org bsalin dkt 38year. pengalaman dea tu membuat kan aku mcm yakin la jgk. lg satu yg aku suke dea ni seorang yg membuat jamu bersalin sendiri. urut dgn dea lebih krg 2jam setgh. siap tungku and sume2 yg patut utk org lepas bsalin la. dgn org ni mengurut lebih kurang 3-5 hari. tu pun bergantung pada badan. mayb boleh terus sampai bape hari yg kite nak. sehari tak silap aku dea cas rm80 kot. tapi aku tak tau la lagi betul2 bagus ke tak khidmat dea ni. harap2 ok la kan;) 

baru je td aku buka laman susuibu.com tibe2 ade jmpa org suggest bidan kat area bangi kate dea bagus. selain mengurut dea buat bertungku, bertangas, mandi herba, lulur em, ingat nak try call jgk la yg ni nanti hehe, ingat nak beranak ni mcm senang jek kan;pregnant pastu terus letopkan baby jek, tapi banyak jgk benda yg nak kene prepare. selain kekuatan mental n fizikal barang2 baby, barang ibu, tukang urut pn nak kene carik hehe..senyum sorang je aku;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails