CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, March 4, 2010

beskut batik fav!

 ni sedang masak lagi..

beskut batik?ade org yg tau bile sebut name tu, mayb ade jgk yg taktau..
dulu, mase zaman mude remaja cewahh! aku mmg ske buat beskut ni..first time makan kalau tak silap aku mase aku darjah 3 kot. tu pun my mum yg buat kan. maklum la zaman tu benda2 manis ni mesti la suke kan?hehe jadinye lepas tgk mak buat, sejak naik awal sekolah menengah aku dah mule pndai buat sendiri..
entry kali ni takde plan pun nak sembang pasal beskut batik ni..tapi smalam tibe2 tringin nak buat beskut batik
terus teringat my recipi tertinggal kat Bangi uwaa! hehe 

recipi kat internet memang banyak tapi kdg2 ade yg terlalu manis sgt, ade yg kureng sket..beskut batik ni
aku rase kuih yg paling sng sgt nak buat. tak perlu la nak putar ape2 tepung ke, sume nye masak atas api je..
lepas selesai sejuk kan pastu dah boleh terus makan..budak2 mungkin suke kot..

yang ni selepas di bekukan, boleh potong-potong n terus makan nyam2!


kat bawah ni aku ade jumpe recipi dari internet, tapi tak try lg sedap ke tak,
kalau ade yg nak try pun ok jgk hehe..

Bahan-bahan

1 cwn Marjerin
1 cwn Milo
1 cwn Susu pekat
1/2 cwn Kacang tanah <--aku slalu tak buh pun
Biskut Merry ikut kesesuaian

Cara Membuat;
Panaskan kuali. Masukkan marjerin kacau sehingga cair.
Masukkan Milo, susu pekat gaul kesemua bahan tuh.
Masuk kacang tanah yg telah dibuang kulit dan di tumbuk halus.
last sekali masuk biskut merry. sejukkan. sedia utk di potong dan di makan..

Selamat Mencuba!


2 comments:

Anonymous said...

da lama aku x wat kek batik neh.
dulu2 time skola, rajin je aku wat
2 bln skali mst nk wat
tp aku x guna kacang tanah, sebab aku x suke
aku masukkan nestum za
lebey sedap!!!!

Fariza Yani Badri said...

aku pn tk ske buh kcg, yg respi mak aku tu sdp
tp respi aku jmp ni tk sure sdp ke tk hehe

buh nestum sdap eh,
nnt aku try hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails