CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, February 11, 2010

my roti canai

satu hari smalam bored gile dok umah, keluar umah pn just gi mkn2 ngn en suami je..
biase nye time en suami bercuti ktorg mesti tk melepaskan peluang utk kua jalan,
tapi smalam en suami merajuk dgn aku haha..masing2 buat muke muncung, tapi en suami nk pujuk pndai plak pegi beli lunch lauk my faberet hehe; ikan bakar+ulam2+sayur cmpur+sambal belacan(tak feberet sgt pn).. malam tu bru la keluar ke pasar malam area kulim ni<--mane lg kan?haha..

balik malam tu singgah kedai kjap, beli barang2 dapur mane yg dah abeh. pastu tibe2 tringat nak buat 'roti canai'. sejak2 kawen ni mmg tk pnah lg aku buat roti canai untuk en.suami. hehe slame ni aku asyik bcrite jek pasal roti canai, sampai dh nk terberanak ni bru la en suami dpt rase my roti canai.
malam tu jugak aku uli tepung. dah lme tak buat rase mcm penat pn ade mnguli tepung hehe..resipi roti canai ni sume dr my mum.mase mude remaja dulu selalu sgt aku tolong my mum buat 'roti canai'. kuah senang jek cicah dgn sambal sardin..

 roti baru siap di uli, penat jugak nk uli roti ni lebih kurang macam sampai dah jadi 'doh'

bulat-bulat kecil utk bahagi bape banyak roti yg kite nak buat

rendam dgn sedikit minyak @ lebih dikenali perapkan seharian

lepas roti dah siap di tebar kan, buat la ikut suka, sama ada roti biasa, roti siput, roti telur, roti sardin, roti tampal hehe. gambar mase tebar roti tak sempat nak amik. aku bukan reti nak tebar pun, tp tarik jek kat dulang yg besar:D

my roti canai yg dah siap di goreng. boleh di makan bsama cicah what eva la yg korg suke hehe,
mcm tak sdap jek kan, tp aku rase sedap haha

ni jela yg dapat nak share entry kali ni..hehe 
tata~



2 comments:

syara said...

mak aihhh!ni la 1st time aku jmp org rajen wat roti canai sendiri..gile wey!ko mmg terror!!huhu

Fariza Yani Badri said...

haha, org tkde kje tu jd cmni:D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails