CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 3, 2010

Fakta ketika Pregnant



Sama ade korg setuju atau pun tidak, aku berjaya membuat sendiri kesimpulan bahawa perkara2 yg di bawah ni adelah fakta kepada sume org yg sdg pregnant..benda ni secara tk lansung berlaku pd diri aku sendiri.tapi cube korg<--yg pregnant. tanye @ tgk pd diri korg sendiri same atau tidak situasi yg aku alami ni berlaku pd diri korg jgk hehe:)

Fakta-fakta ketika pregnant:

1. Bila start je tahu pregnant mesti bersungguh nak makan sayur,makan buah,nak mkn bijirin n nak minum susu, nak mkn segala vitamin yg ada. padahal sebelum ni ade yg smpai tk reti nk mkn sayur..haha 

2. Semua ibu mengandung mesti nak check up setiap bulan. konon nye risau tentang keadaan baby tu. kalau boleh setiap kali check up tu mesti nak scan jgk. btul tak? benda ni terjadi kat aku sendiri haha

3. Sebut pasal nama, ade separuh ibu mengandung yang awal2 pregnant lg dah list name punye la banyak. tapi sampai trismester ke3 pun still tak jmp lg name mane yg nak di gunakan..heheh<--aku awal2 dulu just terpikir2 jek,cewahh~

4. Barangan baby plak; bile sebut pasal barangan baby, aku pasti org kt luar sane mmg kalau boleh nak beli satu shopping compleks tu letak kat dlm rumah..haha yang tak tahan tu ade tu baru 2month++ dah siap prepare sume brg baby.tapi tu semua terpulang kepada individu tu sendiri:).mgkin ade kebaikan jgk prepare awal2. mcm aku masuk 7month++ br bersakan utk prepare brg baby..

5. Ibu yg pregnant lagi2 utk first baby, mesti nak beli barang2 yg berkualiti jek, atau branded..maklum lah anak pertama la kate kan, abih tu anak ke2,ke3 tu camane?hehe<--aku beli ala kadar jek,ade lebih aku beli lebih:D

6. Orang slalu kate, kepada yg pregnant kene makan kuantiti lebih dr yg biasa. konon nye utk baby mkn.pd hakikatnya tak perlu la nak makan sampai berlebihan. baby tu cume menyerap sedikit zat jek dr ape yg kite mkn..yg selebihnya adalah lemak kepada si ibu hehe:D

* aku tak pasti la ade lg ke tak fakta2 lain. kalau ade mungkin ade terlupa ngee:D


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails