CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, February 8, 2010

Checkup 29 WEEK++

hi all,
sepatutnye tarikh aku utk check up my bby ni ahad,7feb2010. tapi disebabkan keadaan kami yg still berada kat KL lg, so terpaksa la di postpone pd next day..smalam en suami ptt bekerja, tp terpaksa hantar aku ke check up seperti biase terlebih dahulu. tu dah mmg keje en suami, smpai hari ni en suami mmg menjadi teman setia aku utk ke klinik or mne2 jek..tQ syg! hehe..awal2 pg smalam dh bgn, maklum lah excited nak tgk khabar my baby..hope everything oke..smpai2 jek klinik mcm biase la kt kulim ni mmg kompom2 tk rmai org..so aku tkde la risau sgt nk pikir pasal Q ke..

sampai klinik mcm biase la aktiviti yg kene buat, terpakse la kencing tlebih dahulu..malas btul kdg2 nk kne g kencing ni haha..tibe la mase nk timbang berat. kalau dulu penimbang berat ni aku sgt la takut. tapi sejak2 preggy ni penimbang berat ni mcm dh jd teman setia jek rase..mane tak nye trpakse slalu timbang takut berat 'over' haha..aku dgn confident nye terus g timbang, tgk2 berat naik smpai 2.5kg. mak aii tu dah kire byk jgk la utk berat bdan aku. patut berat aku kalau dah cecah 7month++ ni every week kene naik 0.5kg. so sebulan kene naik around 2.0kg. tp aku dah ter'over'..haa ape lg misi tu pun pot pet la sket kat aku hahah..tp aku rase cm mushkil,bukan ape, br jek smngu lepas aku g timbang berat aku naik dlm 1kg jek,takkn dlm ms smnggu jek blh tmbah 1kg lg..gile dasyat naik..lpas kua bilik doc tu..aku tk puas hati terus la g timbang balik..tgk2 berat aku tak la naik smpai 2.5kg. cume naik 1.7kg jek. alhamdulillah hehe..aku bukan ape mls nk kene pegi amik BP jek slame 5day berturut2..isk nk kene kencing lg..

emm,pastu kat klinik kesihatan kulim ni dah bg aku satu keje lg utk di buat. iaitu kira berapa 'kick' bby dalam mase 1hari dr 9am-9pm..keje ni kene la buat sampai delivered nant..uhh mesti rase cm rumit jek kan..aku pn mule2 rase cm mls jgk hehe tp utk my bby 'ape saje' cewahh! hehe.. tendangan bby tu dr 9am-9pm kene la cecah lebih kurang 10x kick. if tak smpai 10x smpai 9pm tu mayb bby ade problm. doc takut mati dalam perut. sbb tu la kte kene prihatin tentang pgerakan baby..pg ni aku break1 je dah cecah 5x my bby gerak..
alhamdulillah, hope sumenye mantain smpai delivered nnt..

ni jadual tendangan baby yg aku kene kira everyday



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails