CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, February 27, 2010

check list


harini masuk hari ke2 en.suami ambil cuti. ewahh dah mcm company sendiri je kan?hehe tapi aku sronok
je, bukan ape, takde la aku dok tperap je kat rumah<--boring oke!hehe..harini takde la shopping2 lg, cume beli sket2 je mane yg tertinggal..tghari tu kami pelan ke Perda utk cari jamu lepas bsalin nanti. kat situ je yg ade butik 'mustika ratu' bukan takmo beli kat kedai2 jamu biasa tu cume kadang2 yg tukang jg tu tak reti nak explain..hehe lg satu kdg2 terdapat barang yg tipu. tu la masalah nye kalau salah pilih kedai..

cerita pasal jamu utk set bersalin ni kalau tgk kat kedai dah ade macam2 brand. ade Sendayu Tinggi, Mustika Ratu, Leesa Formula, Selindah Produk, set bersalin Amway, Nona Roguy. ade byk lg produk set bersalin kat luar sane. kalau ikut kan org mesti nak tgk produk tu agak menarik and cantik so dalam pemikiran mesti produk ni bagus..tambah2 lagi kalau tgk harga produk tu mahal. tapi pada aku produk macam jamu yg terbaik biar la kembali balik pada indonesia. sbb tu aku pilih mustika ratu. lg satu aku dh byk survay sndiri, tanya2 org. tapi terpulang pd individu jgk kan. ade yang kate jamu mustika ni panas atau old fesyen, tapi kalau kesan nye bagus y not kite try kan?hehe..

 set jamu selapan ni yg mudah nya ade sediakan CD cara-cara utk menggunakan nya


eh, dah macam gaye promoter plak aku kan hehe..sampai2 je kat butik tu tgk2 tutup, alangkah sakit nye hati hehe, pastu terus pegi mkn tghari..abis makan tu kami teringat kat 'tesco extra' area situ jgk ade butik jual barang2 jamu ni, then terus je pegi sane. dapat juga beli. selesai 1 keja hehe..tinggal nak carik tungku je lg ni..kalau ikut kate akak yg jual tu, di sebab kan dah ambil set jamu selapan ni, aku tk perlu guna tungku herba. kecuali kalau mcm ambil set bsalin Leesa formula mmg set tu ade tungku herba skali. tapi produk tu lebih sesuai utk yg bsalin operation..utk sementara ni aku spare je produk utk bsalin normal..

setakat ni rase nya barang2 baby yg penting2 mcm dah complete..tinggal mcm yg tak bape penting je lg..
mula2 mase pregnant pikir mcm sket jek brg yg nak kene ready, rupe2nye banyak jgk nk prepare utk sambut insan baru ni..en.suami senyum sorg2, pelik aku..'dulu mak ayah kite yang dok beli brg anak-anak, sekarang tak sangke plak turn kite beli brg anak sendiri' hehe;)

barang-barang yg sempat aku amik gambar

baju yg aku prepare utk bawa ke hospital, cukup la kot kan, bukan nak guna banyak sgt 
pun rasanye

kalau tgk baju baby sume nye rase mcm nak beli, sebab sume comel2 hehe
aku pilih baju jenis romper ni pasal sng sket nak pakai kan

yang ni di antara baju utk guna tidur

 




2 comments:

syara said...

hahaha..klaka la ko ni fariza...list ko tu takya le tunjuk kot ye pn..hehehe..tp bagus la..aku pn leh tgk ane tau aku pn ader tetinggal ape2...

oh,mmg kalau bby baru lahir benda yg lg cpat laku n abes ialah pampers n wet wipes...xora dlu..kekonon nk gne napkin ar..nk save..skali lampin aku tak reti nk pakai kan...kalau aku pakai kt xora ..aku rase karipap pn lagi cantik...hahahaha..mmg balutan tahpape..last2 kali..pakai je la pampers...

sng n tak penin kepale..pakai napkin pn nk cuci2 manyak kije..memalam tak larat nk balut2 cantik2...

da besar2 ceni baru le xora kurang pakai pampers...

ko tak bli lapik getah ker?ngn mosquito net?

Fariza Yani Badri said...

haha,aku letak tu blh bt memory satu ms nnt, bby kalau br2 lahir je blh trs pkai pampers ke?mak mrtua aku ckp mcm pkai lampin jgk,aku cm rs pampers sng sket jek,lapik getah beli dh,

tp mosquito net tk beli lg hehe,mayb beli kt bngi la tu nnt, psl ni pn dh penuh satu keta nk angkut p sane, pening dh aku haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails