CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, January 15, 2010

|rutin harian ku|


harini dah msk 26 mggu bby aku..em pejam celik jek rs. sbenar nye aku mcm takut pn ade bile byg kan nak bsalin eheh. tktau la knape, mgkn sbb tlalu byk membace & terlalu byk btanye tentang bsalin. emm bile pikir rs ms ni singkat sgt..kalu mengikut kate doc due aku 20apr tapi aku tktau la awl ke..lewat ke baby ni nk keluar. aku selalu dgr org lahirkan bby ms 7bulan. em hari2 aku doa smoga bby ni keluar cukup 9bln. kesian kt bby ni, kalu blh bia la dea sempurna n cukup sifat bile dpt tgk dunia!sepanjang aku pregnant ni, aku pn mcm org lain jgk.dlu aku tk ske mkn sayur sgt, tp bile dh ade org dlm perut ni aku dh mule suke syr.hehe bkn sbb nk anak cntik tp cukup la kalu aku dpt tgk dea sihat nnt:) satu lg kalu dlu2 aku jenis susah nk mkn buah. bkn ape, aku ni mls nk potong buah tu..slalu ms kt bangi dlu bile mak aku potong br aku mkn kalu tk mmg tk la hahah..skang ni buah tu dh jadi menu utama setiap kali waktu makan aku. konon2 org kte blh dpt bby kulit cntik..tpi aku bukan la nk kulit cntik cume aku kalu blh aku nk dea dpt zat2 yg cukup utk dea mbesar dgn sihat..



satu lg aku slalu dgr org kate minum soya bgs utk org ngandung..yeke? hehe aku pn minum jgk:D sepanjang aku ngandung aku mmg hari2 mkn kurma n kismis..tp bkn sbb aku mengandung jek aku mkn bnd ni..sbenarnye keluarga aku mmg dr kecik aja mkn kurma.cume dlu aku tk brape suke sgt..tp skang aku dh jadi suke heheh..satu lg benda baru dlm hidup aku, aku kne minum susu utk ibu mengandung. sbelum ni aku bkn tk minum susu. tp susu utk 'diet' hahah..slalu nye aku minum susu bsama oat! sdap tau. bg yg tk suke tu kne la blaja2 suke. sbb kandungan oat tu sgt la baik utk jantung kite. wahh! dh mcm pakar ksihatan plak aku hehe..



ibu mertua aku yg dkt dgn aku sntiase bg aku utk minum air yasin..setiap hari aku minum berserta selawat. mudah2han tuhan permudahkan segala2nya...org pregnant ni slalu nye senang rse lapa. aku bile lapa jek biskut jacobs ni la yg slalu aku kunyah2 hehe.menu sarapan pg aku plak roti gndum ngn jem strawberi. tp kadang2 melantak jgk nasi lemak n roti canai. heheh satu lagi utk menambah kalsium aku makan pil susu IGMAX. sedap rs mcm gula2 heheh. aku sbelum preggy mmg nak tak ske mkn kek, melainkan kek sicret recipi jek, tp sejak bby ni dlm perut aku suke sume jenis kek. tktau la kenapa?mmg pantang nmpak kek. byg kan lah slalu kalu kte pegi rumah org kawen dpt kek muffin bwk blk tu. aku berebut2 nk amik kek tuh. kalu blh tk cukup 1 siap mintak lebih hahah..teruk la prngai aku ni. isk! pastu yg pelik nye aku sgt suke 'misha omar' hahah, dulu aku tk suke dea! uwaaa pelik dn ajaib heheh..


2 comments:

aisyah said...

rutin harian...makannnnnnnn

Fariza Yani Badri said...

setiap saat utk mkn weh haha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails