CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, January 18, 2010

mengidamkah aku?

Hari ni suami ku cuti lg,syok2 hehe. aktiviti harian tkde bt ape sgt, byk abih ms kat umah jek.mlm tu suami aku sebok dgn game. pastu aku ape lg mmg sebok menonton tv la huhuh..tibe2 aku tringat karipap mak aku..
pastu aku tgk jam, mak aiii dh pukul 11.30 mlm. mane la aku nk crk karipap tgh2 mlm ni hahah..
terus aku g dapur, tgk2 ape yg patut..tibe2 tpandang ade tepung, ade ubi kentang <--tp ade 3biji jek, uh~
mcm sket sgt jek kentang tu..emm taktau la npe, aku nekad jgk nk bt kuih karipap mlm tu jgk, pastu aku usha suami aku..tgk dea tgh sakan ber 'game' .dlm hati aku pk kalau si suami dh nk tdo aku mls nk bt tp, tgk mcm tgh segar bugar jek,trs aku kupas ubi kentang..tumbuk bwg tgh2 malam tuh, haha ape la jiran aku kate agak nye kan dgr aku menumbuk mlm2 heheh..

tibe2 si suami ke dapur, tkejut dgr aku tgh menumbuk. pdhal sebelum tu kami dh mkn mmg smpai nk pecah perut la kenyang nye..hehe tu dea pelik kalu tibe2 aku kate lapa. 'nk masak ape mlm2 ni?' , 'em nak buat karipap, tibe2 rase nk makan karipap' hahah tekejut jgk la si suami tgk aku yg nk tringin karipap sampai snggp buat tgh2 malam buta hahah...lepas siap2 menumbuk terus aku tumis bahan nk buat inti karipap..sng jek nk bt karipap ni, sbb tu la aku sggp buat jgk malam tu..si suami konon nk tggu sampai siap masak la..heheh tktau la larat ke tk dea menunggu tuh:D

sementara tggu inti karipap masak, aku pn uli tepung. sbaik ade tepung lg kt umah ni. kalau takde kempunan jgk la nk bt karipap cewahhh..hehe lepas siap uli aku pn tekap la tepung yg dh siap uli bulat2 heehehe..tgh2 syok aku tekap tepung tu tgk2 suami aku blh terlena haha cehhh konon nk tggu mkn smpai masak. sabar jela aku. aku pn terus siap kn karipap aku tu. lebih kurang pukul 2pg sume siap..ingt nk goreng mlm tu jgk, tp pikir dh lewat sgt. takut aku sorg2 nk mkn karipap hehe..
jadi menu sarapan pg aku utk esk la jawab nye heheh...yg penting aku rse puas hati btul dpt mkn karipap hehe, tu kah yg di namakan mengidam?ohh tidakkk:P tu name nye teringin jek heheh.. esknye tu
suami aku melantak smpai dekat 10bijik karipap ahaha..sedap kot karipap yg aku buat ni?heheh
kat bawah ni aku tunjuk gmbar sket ..

 sebelum goreng

 
selepas di goreng; sedikit hangus hahah..

2 comments:

aisyah said...

weh...tak tahan tol aku..takot nk mkn karipap mlm2...pe nye alasan la tuh..x pnh denga la plak..ko takot antu karipap dtg cr ko ke??wakakkaka

Fariza Yani Badri said...

haha, aku pn tktau apsal aku blh takut nk
goreng mlm tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails