CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 21, 2010

keajaiban Allah swt..





Bila aku pikir pasal hidup ni, Tuhan ni adil..Dia mencipta setiap makhluk Nya semua berpasang2. malam dgn siang, langit dgn bumi, matahari dgn hujan, adam dan hawa. mcm tu la hidup kita ni dh tercipta nya lelaki utk perempuan n perempuan utk laki.walamakk, berfalsafah plak aku hehe..harini aku nk cite sket psl scan baby hehe. aku byk jgk dgr org tua2 kate 'scan baby jgn kerap sgt, tk elok' emm yeke? tah la, aku tgk mamber2 aku tu every month g scan, ok jek..hehe degil kan aku ni. aku tk la kerap sgt scan.skang ni lg seminggu baby aku nk naik 7month..tak sangke 7month aku dh bwk dia ke hulu ke hilir dlm perut..penat tau!hehe tp ibu sanggup, cewahh heheh, geli plak entry kali ni.

sebelum ni ms usia bby ni 4month++ aku ade g scan konon2 nak tgk jantina, hehe tapi tk clear sgt..lps tu bile scan aku pn mls nk tau jantina. tak kesah la bby boy @ gurl..aku cuma harap bby tu selamat n cukup sifat..aminn..sebenarnye jauh kt sudut hati tu teringin nk bby gurl hehe maklum la dh tbiasa tgk anak buah aku pompuan. yg si suami plak tk kesah laki ke pom. semalam aku dn suami pelan nak g scan baby lg..saje2 jek pn nk tgk perkembangan baby. dlm mse yg same kalu blh kami nk tgk jgk boy ke gurl gerangan si dea hehe.
aku g scan kt klinik pakar bsalin kt area tempat aku ni jek..dalam kepala aku ni mmg boy sbb aku ni jadi mls nk masak sejak2 baby ni ade hehe..pastu dh la bukan men kuat lg die 'kick' aku..isk2



masuk2 jek bilik doc, mcm bese la aku kene bukak tunjuk tummy ku yg smakin membelon huhu..
doc pn start scan baby..ms mule2 tu terus aku nmpak muke bby tu..ya Allah tktau la ape prasaan ms tu. mcm nk menitik jek air mate bile tgk baby tu gerak2 dlm skrin..aku bsyukur sgt bile doc bgtau 'jantung ok,tulang belakang ok, semua nmpak ok' ms tu aku nmpak tapak kaki dea, kecik sgt, em comel..hehe cume doc bgtau bby blm turun lg ke bwh..mgkn dea akan turun sket demi sket..ms tu aku dpt tgk reaksi suami aku bersungguh2 nk tgk skrin tu same2 hehe, mgkin xcited jgk kot:) lepas doc explain satu persatu tntang bby kami, aku pn tnye baby boy ke gurl heheh..doc terus pusing crk ...carik punye carik tibe2 terkeluar 2 biji telor heheh, sgt clear menunjuk kan dlm perut ni seorg lelaki..aku ngn suami saling bpandangan; senyum.

balik tu kami pulang dgn gembira hehe, jmp di lain entry plak la yee


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails