CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 20, 2010

kehidupan kembali BZ



elo fren..
sejak dua tiga menjak ni, kehidupan aku mcm dh sedikit bz. maklum lah bila dah blk ke kulim segan la kalau sume keja nak harap kat mertua. btul tak? hehe mase kat bangi boleh la hidup bgoyang kaki. dari segi sume keja mak n ayah boleh urus kan. aku ni makan n tgk iman je pastu tido huhu syok2. mcm tuan puteri. bile dah balik ke kulim ni, mertua n suami la yg byk mbantu. tapi tak sempat la everyday nk bertungku. berpantang pn tak la seketat org zaman dulu2. bkn ape, dh la iman ni sgt kuat breastfeed. aku jadi setiasa lapar! uwaaa. setiap 2jam iman mst bangun nyusu. kdg tu aku ni sampai tk smpat nak rehat. penat nye rase badan. sekali iman nyusu kdg tu dekat 1hour. tu pun bile mata dea tlelap aku kena la angkat slow2. kalau tsedar kompom2 nak menetek je lagi..pastu iman skang ni dah tak layan puting botol. pantang aku dukong nk nyusu jek. kadang tu iman nyusu sampai muntah2. tu pn nak nyusu lagi. sgt penat oke! tp utk iman ape saje;) biasa nye aku tgk bby newborn ni breastfeed around 2oz je, ye ke?? tak sabar nk tnggu iman besar sket. boleh g honeymoon horeeyyy! en.suami cm ade plan nak g cameroon yeayy!

slalu org kate baby ni keja dea tido je kan. mcm tu jgk iman. tp iman ni dalam sehari boleh bjaga kdg smpai 4-5jam. pelik kan? mula2 dulu aku agak risau la jgk. tp bile dah tgk slalu aku rase biase la tu kot hehe. kdg tu bila tiba time meragam iman ni aku tpakse la cmpak iman dok buai. sian iman susah sgt nk tido smpai kena dok buai. yang ayah dea plak siap beli buai automatik. risau aku esk kalau dh habit ke hulu hilir nak bawa buai. isk!  tak suke nyee.. tapi bile letak dea dlm buai tu sedap plak tgk dea tdo. aiii iman ni, mcm2 dah beli kat dea. tktau la pasni nak mintak ape lagi. jgn mintak kunci keta sudah la huhu:p

pagi ni sempat la ber blog kejap. sementara iman tgh tido cepat2 la aku meng online kan diri haha. satg dea bgn aku kena la get ready jek. lupe plak nk cite pasal smalam, kami baru je lepas selesai buat kenduri doa selamat+belah mulot utk iman. buat knduri kecik2 jek. panggil org masjid n org taman sket. masa tu sbaik iman tak meragam. mase ustaz tu sumbat kurma n air zam zam kat iman bukan men suka lagi iman. abih jari ustaz tu dea makan huhuh..mmg kuat makan btul anak aku ni:D 

okla kawan2 tata! nnt jmp lagi..weeee 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails