CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 16, 2010

perjalanan hidup, cewah!


pejam celik tak sangka usia sekarang dh semakin meningkat. aku pn dh ade sebuah keluarga. alhamdulillah walaupn tak besar sgt, tp besar la jgk kan hehe..tak sangke skang ni dh memiliki zuriat sendiri. syukur sgt sbb dea mbesar dpn mate aku sndiri. walaupun penat melayan kerenah baby yg baru lahir ni, tapi hati ni cukup bahgia bile tgk dea tsenyum n tenung muke ibu dea:) kdg2 menitik air mata bila teringatkan kisah2 pmbuangan bayi yg tak bdosa ni kan. budak yg kecik mcm ni ape la yg dea tau nak buat melainkan nangis je.

tapi aku happy sgt melihat prkembangan iman. skang ni iman dah menunjukkan perubahan yg ketara jgk la. iman dah boleh nak layan sembang org. iman dah mampu nak tendang2 org. hepp! kecik2 lg dah pndai tendang ibu dea hahah..iman dah pndai nak gelak, nk jerit. hehe tak sabar nye nak tunggu iman besar sket..tak sabar jgk nk tnggu iman ade rambut. br la nampak awek sket kan? hehe

kalau ikutkan byk la perubahan hidup ni yg berlaku. kalau dulu dari bercinta cintun. tak sangke aku ke jinjang pelamin dgn en.suami; Mohd Azib Ibrahim. hampir 4tahun lbh jgk kot kami kawan. mungkin dah mmg jodoh aku kan;) syukur dpt suami yg sgt memahami. lepas bkahwin tak sampai bape bulan je aku dikejutkan dgn berita aku pregnant. walhal mse tu kami takde planning nak baby awal pun. tapi kate org dah rezeki kan; happy sgt mase tuh. hehe sekurang2nye aku bsyukur, ade org sampai beberapa tahun kawen still tak dikurniakan zuriat. mgkn belum rezki mereka lg..


Tanggal 23 april  2010 keluar permata hati kami melihat dunia ni dan kami beri nama Nur Iman Darwisya. alhamdulillah iman baby yang sihat. iman jg cukup sempurna pada kami. nasib tak menyebelahi utk aku bsalin normal; disebabkan dorg dah pecahkan air ketuban tlalu awal, menyebabkan jalan lambat buka. jadi aku terpakse c-ser last minit. seronok jgk bsalin cser, hehe yela kan tak rase sakitkan. tapi aku rugi jgk sbb tak dpt rase cane org sakit bersalin normal:D insyallah akan datang, kalau di izinkan baby yg next kite cube normal. cewahh dah planning tuh heheh..

Kadang rase letih sgt melayan kerenah baby yg baru lahir ni. maklum jela kan, dgn meragam nye.. ape yg aku fikir skang ni sume org lalui benda yg sama. jadi penat ke tak ke, kena la jgk tempuh dgn tenang hehe:) aku rase bertuah sgt ade sebuah keluarga yg bahagia. ade suami yg syg kan aku. ade anak yg comel. semoga kebahagiaan ni akan berkekalan sampai akhir hayat, amin...aku juga bharap iman dapat membesar dpn mata aku sendiri. hopefully camtu la kan hehe..

2 comments:

anem cun said...

amin...aku doakan yag tbaik untuk ko,iman n ajib :)

Fariza Yani Badri said...

mekaseh aunti! hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails