CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, April 14, 2010

39week menanti dgn penuh kesabaran;)


Bila dah masuk 39week ni lebih kurang smnggu je lagi tarikh utk due baby ni nak meletop. ramai dah kawan2 yang pregnant same tapi sume dah meletop hehe. tinggal aku jek dgn sorg lg fren yang still menunggu waktu n detik. mayb sronok sgt kot baby ni dok dlm my tummy. maklumlah dapat makan sedap2 every day ngee:p

haritu gi checkup utk week yang ke 39. everything ok. berat tak bape naik sgt, naik lbh krg 0.03kg dlm smnggu. mngkin betul la org kate, bile nak deliver ni berat dah mcm tak bape naik atau mantain jek. padahal makan byk je aku ni hehe..jantung baby sume normal, alhamdulillah. last checkup aku if tak deliver lagi 19 april ni. 

"aii, anak ibu ni takmo kua2 lagi ke syg?" 

masuk je 39week ni aku dah start tido yang tak lena. bukan tak lena sbb xcited tunggu baby. tapi sbb dah tak berapa selesa sgt. tummy pun dah mcm smakin membesar,kdg2 tuh mengeras dh mcm batu jek rase hehe.. pastu kadang2 rase sakit2 kat bahagian uri ni. rase sakit mcm ala2 senggugut tuh..org kate sakit nak bsalin ni lebih kuat n kuat lagi dr senggugut tuh. aku pn tak tau la camane rasenye lagi. buat ms ni aku sakit tak bape kuat lagi..pastu masuk minggu ni dah susah nak sembahyang. tapi alhamdulillah aku sampai 9month ni still boleh sembahyang berdiri. aku ade tgk org masuk 7bulan dah tak larat smbahyang bdiri. cume last2 ni aku dah payah dr sujud nak bangun berdiri balik..uhh! sgt mengah oke! pastu berpeluh2 sambil nak abihkan smbahyang tuh. padahal dok dlm air con..tula dugaan utk ibu yg pregnant ni;)

satu lagi, masuk je 39week ni aku punye selera makan tu tetap ade, cume cepat kenyang. n kadang2 tu pakse jek utk makan lagi pdhal perut tak rasa lapa pun hehe, maklum lah lepas ni dah kene berpantang kan, ni jela mase yg ade utk makan heheh;) baby ni mungkin dah smakin besar, so dah tak bape selesa kot dea dok dlm perot ni. jadinye setiap kali bergerak, memang perot aku rase sgt tak selesa. kdg2 tu senget kiri, senget kanan..tapi ni la nikmatnye org pregnant. saat2 manis ni tak mungkin same dgn org lain, jadi aku sgt bersyukur dgn kurniaanNYA..

oklah next time sambung lagi..tata all!


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails