CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 9, 2010

38week 4day/false alarm:D


Lame plak rase tak ber 'blog'. rindu nye hati ni kat rumah di kulim, hehe..dkt sbulan jgk kot tak tgk rumah. camane la agaknye rumah kan? tunggang langgang kot takde aku?hehe sian en.suami tpakse kemas umah sorg2. harini baby dah 38week 4day. baby dah tak gerak aktif sgt mcm selalu. sebab mayb dah besar, so ruang utk bgerak pn tak bape cukup, yeke? hehe tu kate doc la..sejak kebelakangan ni aku dah mula rase tummy mcm mengeras2 jek. my mom bgtau bile bby mengeras tu tanda baby tgh cari posisi utk keluar. so kene sntiase get ready! sakit macam senggugut tu skali2 je aku rase. tapi tak sakit sangat...


After lunch tadi aku lepak2 bilik jek sambil bace magazine. pagi tu baby still gerak cume tak agresif sgt. tibe2 rase tummy ni macam mengeras and statik lame plak tuh. hati ni dah mula rase debar je. sebab kebelakangan ni aku slalu terbace byk sgt kes baby tak gerak & mati dlm perot, OMG! siyess, risau betul tadi. tapi aku tak terus bgtau family. try bagi mase dulu, kot2 jap lagi ok kot tummy ni. hampir dkt sejam jgk tummy ni mengeras. hati dah mula risau. terus bgtau family nak pegi hospital utk check. ape lagi kedua org tua aku menggelabah sume siap2. hehe sbaik barang2 sume dah siap packing. tinggal angkut masuk kereta je..hati ni dah rase mcm kene stay hospital je harini..

sampai je hospital Putrajaya. disebabkan cek name dah ade book. aku terus je masuk utk check. mula2 mcm biase la cek air kencing, timbang berat & blood pressure. tibe2 harini blood pressure aku mcm tinggi dr slalu 130/80 hahaha..agaknye debar sgt kot. smpai naik blood pressure..slalu tuh plg tinggi pn 120/70. kelakar plak rase. pastu aku kene buat CTG. alat ni utk cek bergerakan jantung baby. mula2 tu doc tgk mcm -ve je. rupe2nye baby tido. sume lega. dan2 jek sampai hospital perut aku tak keras lg. doc situ siap kate,

 "agaknya baby awak ni sampai hospital dia takut terus gerak aktif balik" heheh..
gelak jgk la aku tadi..

dorang sume heran tgk aku. sihat je dtg. org len aku tgk sume dah sakit2. risau plak aku ni mc takde pape jek. ujian CTG jantung baby bergerak ok. sume takde problem..alhamdulillah, tarik nafas lega aku. sebelum tu baby mcm tak gerak, dah risau betul. habis sume doa aku bace time tuh hehe..lepas ujian CTG doc still tak puas hati. takut kalau bwh dah terbuka, so aku memang dh kene tahan wad dah patutnye. pastu dea bgtau dea nak cek bukaan. erkk! dalam kepala ni dah pikir macam2 hehe..slalu sgt dgr org kate 'sakit gile' .jadi aku pn dah redha je:D mase seluk tuh doc tu dah pesan,

"minta maaf je puan, sakit sikit, tarik nafas same2 ye"

uwaaa, btul2 tarik nafas aku mase tuh haha..rase la jgk sakit nye tuh. tapi still boleh tahan lagi..aku tak pasti la bape jari yg dea seluk tu. mcm 2 kot, yeke?hehe doc tu bgtau jalan still tak buka lagi..uh!
lega rase bila dah selesai tu. tapi sebenarnye mase dok dalam tu aku mmg dah surrender jek utk beranak hehe..lepas tuh doc tu siap scan skali my baby..berat baby skang lebih kurang 2.9kg. em agak sihat jgk tu kan. tapi ramai yg cakap berat dalam n mase deliver nanti tak same..air ketuban pun ok 13 ape tah aku pn tak pasti. mase kat skrin tu tgk baby bergerak senyum je hati ni..aku doa dea sihat n sempurna..tak sabar nak tnggu bile bby dapat tgk dunia;) lepas selesai sume tu aku pun balik..lega rase bile dah cek jantung baby gerak aktif n baby pun sihat..alhamdulillah..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails