CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 4, 2010

saja saja nak cerita

salam sume! sunyi je rasa blog ni..yela hampir dkt 2month jgk la rasenye aku dh tak sempat ber blog..
rindu tak terkira, cewahh hehe..nak pendek kan cerita. harini dah masuk hari yg ke 5 aku dah berhenti kerja.
mesti ramai yg pelik kan baru je 2month keja aku dh berhenti. kalau ikutkan hati ni mmg sronok sgt nak bkerja. yela kan ada duit sendiri. syok je rasa. hehe tp disebabkan banyak sgt faktor, yg menyebabkan aku 'MELETAK JAWATAN SECARA SENDIRI' hehe tambah2 plak dapat sokongan en.suami. 

Faktor utama aku berhenti kerja:

  1. Terdapatnya rakan sekerja berbangsa asing (perlu dirahsiakan identiti) yang sgt suka membuli aku membuat kerja. aku paham la dea dah senior, tapi respek la aku ni org baru. so tolong la jangan buat aku dah tahu sume cara nak buat kerja. 
  2. Seperti sume orang sedia maklum, bangsa seperti teman sekerja ku ini suka sgt cakap pusing2, atau lebih mudah utk kita paham putar belit. payah tau tak nak kerja dgn org yang cenggini.
  3. Kerja yang sentiasa nak kene 'push'. tak sure la korg paham ke tak tapi kerja ni nak kene sentiasa siap on time! kalau lambat merbahaya utkdiri sendiri dan org lain heheh:p
  4. Faktor yg ke4 plak, rakan sekerja ni suka buat kerja mcm menggelabah. aku ni tak boleh btul la nak kerja dgn org yg mcm ni..tapi aku perati kan rakan sekerja ni suka sgt buat best kat depan bos. bila belakang bos, gayut phone tak ingat dunia..
  5. Kurangnya bangsa kita, maksud aku kat opis tu aku ni takde gang yang oklah. Time lunch aku slalu nya lunch bersama en.suami. ini kerana sekiranya aku rehat dgn dorg, aku sorg je yang melayu dan 10 org lagi di kelilingi oleh bangsa rakan sekerja tadi. huh!! tensen ok, tak paham depa cakap apa.
  6. Kerja yang terlalu bz membuatkan aku sgt penat. bila pulang ke rumah plak nak kena melayan mek keted tuh. kadang tu sampai tido pun tak betul..sian kan kat aku? hehe
  7. Kurangnya masa bersama family, kadang tu sampai tak sempat nak gurau senda dgn anak dan en.suami. emm boring tau hidup cenggitu;)
  8. Sume orang kata duit takde susah utk hidup. tapi pada aku duit tu boleh cari tapi masa bsama family takde tukar ganti. betul tak..lagi2 anak aku ni masih kecik n perlukan perhatian yg lebih.
  9. SALAH SATU SEBAB YANG LAIN JUGA ADALAH SEBAB ANAK, KEBETULAN BARU2 NI RITU IMAN KENE CIRIT, RISAU TAK TERKATA, MONTOT SUME MERAH2 SAMPAI TAKLEH NAK PAKAI PAMPERS..<--amik keputusan utk jaga my baby sendiri:D
uii, macam banyak sgt je faktor aku benti keja kan hehe..sbenarnye lama dah tahan je perasaan kerja situ,
tapi tak sampai hati nak berhenti disebabkan akak ipar husban yg rekeman. dah bhenti ni rasa otak kosong je haha..kalau tak sbelum ni tiap2 masa tgk jam nak pikir pasal kerja..penat weh~


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails