CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 4, 2010

Nur iman cirit


Tengok pada tajuk pun org dah boleh tau kan, cirit bermaksud berak yang kerap sampai tak larat nak tukar diaper hehe. sian kat anak ibu kena cirit yang terlampau. tak sure la alah pada susu atau kenapa? sbelum ni iman ade la jgk minum FM, bukan tak pnah minum pun. jadi tak tau la nak kata alah pada FM atau kenapa dea cirit. mungkin juga sebab skang ni iman ske sgt masuk sume benda yang dicapai tangan ke dalam mulut. oleh yang demikian kemungkinan besar berlaku nya cirit.

Dah la mase iman cirit ibu masih lagi berkerja. uh, tensen betul kepala. bayangkan iman punya montot sampai merah2 n doc nasihatkan supaya memakai lampin utk sementara waktu. siyes! penat tau bagi baby yg memakai lampin. n respek la kat ibu yg bg anak dea pakai lampin. bukan ape, skali atau 2x jek baby kencing, lamping dah bocor. secara puratanya aku kira mase tu sehari lebih dr 15helai lampin yg iman guna. nak tuka lampin tu tak kesah sgt. tapi nak membasuhnya tuh hahah<--ada mcm ber bau malas tak? hehe bayang kan tgh mlm tu kdg smpai 5x aku berjaga semata2 utk tuka lampin iman. anak punye pasal, tak kesah la kan. 

mula2 ke klinik pakar kanak2 kat area kulim ni jgk. namanye terpaksa la aku rahsia kan..hehe tapi mmg aku tak rekeman langsung ke klinik tuh. bukan ape setiap kali pegi takde perubahan. nampak gaya mcm expert!. ayat doc tu tiap kali nak balik je "lagi 3hari sila datang ke klinik" mcm dea tau2 jek yg 3hari lg mmg takkan baik. aku dah makin risau bila tgk pungkoq iman makin merah, korang byg kan keadaan pungkoq iman mcm keadaan yg melecet tuh. bila berak @ kencing iman memang riyau (menangis@terjerit) yang amat sgt. sakit mmg tak boleh nak kata la. masuk kali ke3 aku tgk klinik tu dh mcm tak bley bla. terus aku nak crk klinik lain. last skali tibe2 teringat my fren Syara; terus calling2 dea tnye klinik yg bese dea bawa anak dea. dea rekeman klinik pakar kanak2 kat kulim ni jgk. aku rasa lega sgt iman serasi dgn ubat doc tu. skali je pakai ubat tu terus nampak perubahan. Doc tu pun bagus. tq kat aunty syara! hehe 

Alhamdulillah beberapa hari lepas tu terus ok. cume iman nye cirit still ade. smakin hari smakin ok. doc mmg ade bgtau cirit ni takkan terus pulih. mgkin makan ms smnggu hingga 2mnggu. lagi bagus kerapkan susu badan. doc nasihatkan if nak bg FM minum susu yg TANPA LAKTOSA.

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails