CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 8, 2010

cerita hari raya

Harini baru sempat nk bercerita pasal raya 2010. org lain sume dah tutup buku kot, haha 
bukan ape yela sbelum ni bz, tk sempat la nak layan2 blog ni. raya tahun ni sgt bermakna. 1st time ade anak. sronok tau beraya dgn anak hehe..tak sangke aku dpt siapkan baju kurung utk iman. kalau ikutkan lagi sebulan je nak raya mase tu, baru la thegeh2 aku n en.suami cari kain nk buat baju kurung kt iman. bukan ape sebelum ni budjet nak beli siap je. pastu last2 baru tpikir manede saiz baju bby yg usia br 4bln huhu..sbaik la jiran mama (mertua) boleh tolong jahitkan baju iman. nnt aku tunjuk gmbar iman berbaju kurung hehe. mase first time tgk anak berbaju kurung rs mcm tak percaya je aku dah ade anak;)



Persiapan raya kali ni buat ala kadar je. aku pn ms tu baru lepas pantang. pastu dgn anak kecik mmg tak sempat nak berhabis raya. kuih pn pecah record la sbb mmg aku tkde buat lansung hehe. sume men tunjuk2 jek. pastu bile balik ke Bangi abih sume kuih raya mak nak bg bawa balik. oleh yg demikian kuih raya pn jadi byk:P Raya pertama tahun ni aku beraya di Kulim. lepas tu baru pulang ke Bangi. mcm biasa la en.suami tpakse bkerja. org penting la kot? hahah..takpe la yg penting duit masuk kan hehe:D

Balik ke Bangi dalam seminggu lebih jgk. beraya sakan la jgk kami kat Bangi. mane tak nye hari2 ade open house. bergilir2 my sedara buat open hs. oleh yg demikian berat pn menaik dgn seimbang heheh..sian kat iman. kepenatan beraya. tiap2 hari tdo dalam keta. maklum lah ibu n ayah sebok beraya bsama tok n wan. takpe la iman pun syok jgk sbb byk dpt duit raya. ibu pun senyum je hihihi..

Sbelum nak raya tu sempat la jgk aku masak rendang daging. lame dah tk memasak sejak2 bsalin tu dapur mmg tak berasap.byk makan kedai je. boring la. sempat la jgk masak rendang dgg.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails