CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, July 15, 2009

+hari ke-3 honeymoon+

pg2 lagi bgn mcm biase la ktorg nk mengisi perut dulu hehe..pastu plan harini ktorg nk pegi 'island hopping'. kt area pantai chenang ni ade byk sgt agent yg promosi 'island hopping'. sbb kan dh tktau nk pilih yg mne stu so ktorg pilih je slh satu yg ade kt area pantai chenang tu. pakej yg di tawar kan ade 3 tempat yg kami akan di bawa menaiki bot hehe.. harga pakej island hopping ni sorg rm35. satu bot boleh memuatkan lebih krg 15 org. mule2 aku risau jgk kalau tbe2 kne turun snockling, kbetulan plak pg tu dan2 jek aku 'period' haha tkleh bla kan syok2 honeymoon tbe2 blh period hehe..sepanjang naik bot tu aku dok dpn skali, agaknye terlampau xcited sgt la kot. hehe tp bdepan ngn aku ade sorg mat saleh, cun hehehe..aku tk ingt la bp jam naik bot, rs2 nye ade dlm 1/2 jam kot..spnjang prjalanan atas bot tu terkesima la jgk tgk keindahan ciptaan Tuhan..betapa cntik nye alam ni, dah la pantai kt sini cntik hehe..terpesona aku cewahhh! tp malang nye aku tk dpt nk tnjuk gmbar2 betapa cntik nye pulau2 yg tdapat kt sane, ni sume disebabkan kelalaian aku tk bt backup gmbar uhh~

destinasi pertama kami adalah tasek pulau dayang bunting. sebelum sampai kt tasek pulau dayang bunting tu, kite sume akan nampak satu kejadian gunung/bukit yg betul2 menyerupai seorang perempuan yg mengandung..sbb tu la tasik tu org pggl pulau Dayang Bunting. kat sne aku smpat beli topi konon utk jd kenangan hehe. topi tu wane pink, jgn mare hahah..kt tasek dayang bunting tu ade tempat bile kte letak kaki dlm air jerk abih ikan2 kecik serbu, aku geli, jd mmg tk buh la kaki dlm air huhuhu~ kat situ aku dn suami naik bot yg blh kayuh2 tuh, ala2 romantik gitu hehe. bot tu ade manual n auto. gile ape kalu nk pilih yg manual punye, kalu stakat nk p bersukan blh la amik manual. tp aku tk larat dh so aku guna bot auto jek. jadi aku tekan jek button bot pn jalan dgn sndr hahah..best gk dok bot kayuh2 tuh..lme tk naik dh.. lbh krg 30mnt kot ktorg pn naik berangkat.

destinasi kedua ktorg sume di bawa ke tempat yg blh tgk bg makan kat helang. tah la , aku rs xde la best sgt..bukan ape, mmg la ade helang byk yg dtg mkn, tp nmpak cm jauh jek, so nmpak cm burung2 bese jek yg dtg mkn..hehe kalu dkt mst aku pn kne mkn kot kan?ngeee~lebih krg 15mnt kot bot ktorg trs berangkat ke destinasi ketiga.

destinasi ketiga ktorg di bwa ke 'Pantai Beras Basah'. kat sini ktorg blh buat aktiviti bebas. nak mandi pn blh, nk nyelam smpai pengsan ke terpulang la pd kte heh~ kt pantai ni aku mandi mande jerk ngn suami. sebenarnye aku tk brape nk selesa sbb aku dlm keadaan keuzuran org tua2 kate, tpi bile pk rugi tk mandi, ape lg aku pn terjun jek la,hehe, byk btul pak arab. siap jemur badan gitu. dh mcm kat hawaii jek aku tgk sume heheh..lepas selesai sume aktivit tu ktorg sume pulang dgn perut yg lapa n sgt la penat.

bile turun jek dr bot kami sume tbe2 diberi satu piring gmbr setiap org. tk sngke plak gmbr ktorg di snap diam2 huhu. gmbar aku sgt la buruk, kalu tau la dpt cmnih, kompom aku posing cun2 hahah..tp utk kenangan ktorg amik jgk. satu piring rm10 kalu tk silap aku. pastu van angkut ktorg n hntar trs blk hotel. malam tu kami pegi ke jeti kt pekan kuah. dah tktau nak makan tbe2 trs tringat nk mkn kenny rogers. nyamm! abih la aktiviti satu harini..

bersambung hari ke-4

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails